O NÁS
Naše filozofie:
Centrum dramatické výchovy Lilie poskytuje kvalitní služby v oblasti předškolní výchovy
a vzdělávání dětí s ohledem na jejich individuální potřeby a možnosti. Naší snahou je tvořit bezpečné přátelské a inspirativní zázemí, kde je příjemně nejen dětem, ale také dospělým.
Základním principem našeho přístupu k dětem je budování úcty mezi učitelem
a žákem, ocenění, podpora a rozvoj jeho jedinečných schopností. Snahou erudovaných pedagogů je poskytnout předškolním dětem maximum svobody k jejich všestrannému rozvoji prostřednictvím uměleckého cítění, pomoci jim objevovat a nacházet radost ve své aktivní tvůrčí práci. Ztotožňujeme se s názorem, že osobnost člověka formují zejména podněty
a zkušenosti působící v útlém věku, proto se usilujeme vést děti k přemýšlení a chápání souvislostí rozmanitých projevů života. Nacházet respekt k sobě samému při dostatku svobodného prostoru k osobnostnímu rozvoji v procesu objevování nových horizontů, a to v tempu odpovídajícímu individuálním možnostem jedince. Proto děti podněcujeme k hlubší vnímavosti a náhledům skrze všestranné činorodé aktivity ve snaze podpořit nejen jejich touhu formovat události a věci kolem sebe, ale současně jim také nabízet příležitosti měnit svět k lepšímu. Rozvíjíme jejich radost z učení a objevování skrze hluboké společné zážitky
a partnerskou spolupráci. Pečujeme o naše vzájemné vztahy důvěry, zdravý přístup k životu, kdy za podstatný přesah považujeme i neformální setkávání s rodiči dětí, kteří jsou pro nás inspirativními partnery, přidanou hodnotou obohacující náš vklad pedagogický. Společně s nimi se předškolní zařízení stává slovy významného českého filozofa, humanisty, pedagoga
a didaktika J. A. Komenského „dílnou lidskosti“, kde děti formují neměnné hodnoty, které již od nepaměti tvoří pilíře lidskosti.
Život je dar a prožívat jej zdravě, v rovnováze a budujícím klimatu, je umění. Naší snahou je, aby tuto přirozenou danost děti ve vztahu k sobě, přírodě i mezilidským vztahům, vědomě rozvíjely i tehdy, co vstoupí jako zralí jedinci do školy života.
Naše motto: „Žijeme pospolu.“
Našim cílem je prostřednictvím výchovně vzdělávací koncepce generovat hodnoty, které předškolním dětem otevřou prostor sebepoznání a poskytnou motivaci k realizaci vlastních cílů. Prvky dramatického, výtvarného a hudebního umění, kterým při kultivaci dětí věnujeme významný prostor, vedou k umění nejen svůj jedinečný život radostně prožívat, ale zejména jej žít kvalitně v souladu se sebou samým a tím i v harmonickém společenství s jinými. Věříme, že dětství naplněné radostným sdílením je tím nejcennějším vkladem, který lze prostřednictvím výchovy a vzdělávání následujícím generacím zodpovědně předávat.
Naše cesta:
• Vytváříme dětem pocit bezpečí, spokojenosti, radosti a vzájemné důvěry v harmonicky vyváženém prostředí.
• Budujeme vstřícné přátelské sociální klima s rovnými podmínkami bez rivality
a nezdravé soutěživosti.
• Podporujeme samostatnost, toleranci, respekt, úctu k pravidlům společenského chování.
• Motivujeme pozitivním hodnocením a oceňujeme vynaloženou snahu dítěte.
• Akceptujeme individuální dispozice a potřeby jednotlivce.
• Lpíme na dodržování stanoveného řádu a pravidel, která v rámci hodnotného sociálního soužití vymezují nezbytný rámec svobodnému myšlení a jednání jedince.
Cílená podpora schopností předškolních dětí:
• komunikace
• rovný přístup
• bezpečné sociální vztahy
• sebepoznání
• sebevědomí
• sebehodnocení